|
BÖLCS BAGOLY "ZÖLD" TEHETSÉGMŰHELY BEMUTATÁSA
„Bölcs Baglyok”

“ Aki szereti a szépet, az életet szereti. Aki gyermekkorában megtanult látni.., az sok-sok év múlva, ha rosszkedvűen vagy bánattal sújtottan jár az úton, meglátja a zöld fűben a sárga kankalin ragyogását vagya fecske röptének eleganciáját, és máris szebbnek látja a világot.”
A tehetség terület:
Természeti ismeretek tehetség
A tehetséggondozó műhely vezetője:
Dávid Anna
A tehetséggondozó műhelybe járó gyermekek száma: 8 fő
A komplex tehetséggondozó programunk megvalósítása során fontosnak tartjuk a gyermekek megismertetését, a környező világ természeti értékeivel az élővilágának sokszínűségével, az épített környezet megóvására nevelést. Olyan szokások alapozását, mely biztosíthatja környezettudatos gondolkodást, viselkedéskultúrát a fentarthatóság szellemében.
Speciális célok:
-
A szenzitív játékok, a vizsgálódások, a spontán megfigyeléseik az őket körülvevő környezetben, múzeum látogatások, vizsgálódások közben megalapozhatják, azt a tényt, hogy a természetben minden mindennel összefügg. Az élő és élettelen környezeti tényezők kölcsönösen hatnak egymásra. Az összefüggések megláttatásával az ökológiai ismereteik megalapozása.
-
Az emberi test megismerésével az én illetve testképük alakítása az egészséges életmód, tudatos vásárlói szokások alapozása.
-
A sokszínű műhelyfoglalkozások során a gyermekek érzelmi intelligenciájának, esztétikai, erkölcsi érzelmének gazdagítása, egész személyiségük formálása
A foglalkozások feladata:
-
A Pedagógiai Programunkban kiemelt Zöld ünnepeket beépítjük tehetség programunkba, ahol bővebb tapasztalatokat, ismereteket szerezhetnek a műhely keretében. ( Állatok Világnapja. Víz Világnapja, Föld napja, Madarak fák napja)
-
A műhelyprogramunk a környezeti neveléshez kapcsolódik, a szociális, életviteli és környezeti kompetenciák kialakítására, fejlesztésére irányul.
-
Az óvodás gyermek életkorának megfelelő természeti, emberi, tárgyi környezetből szerzett tapasztalatok biztosítása, melynek ismerete segíti biztonságosan eligazodni az őt körülvevő világban.
-
Kapcsolatteremtés, önismeret, egymás megismerése, együttműködés, érzelmi kötődések, kapcsolatépítés sokszínű lehetőségének megteremtése.
-
Irodalmi, ábrázoló, zenei élményeken, keresztül a gyermekek egész személyiségének formálása, esztétikai, erkölcsi érzelmük gazdagítása.
-
A hagyományos pedagógiai módszerek mellett speciális természettudományos módszerek egy-egy műhely program keretében előtérbe kerülnek: megfigyelés, leírás, összehasonlítás, becslés-mérés, vizsgálódás, amelyeket az óvodáskorú gyermekekkel, teremben és természeti környezetben egyaránt végeztethetünk.
.
|